lördag 1 augusti 2009

Säng-katter

Hej hej Bloggen hallå!

Säga vad man vill om våra djur, men de har sina idéer. I normalfallet är inte våra kissar några direkta knäkatter, om man säger som så.


I förrgår lade jag mig på sängen en stund efter middagen. Ares hoppade upp och lade sig där med mig och myste med mig en stund. Det gäller ju att passa på när de vill vara nära, tänkte jag. Ares spann och spann och spann så att han mer eller mindre knastrade efter ett tag. Det är vad man kan kalla 100% kvalitetstid.

I går bäddade jag ner mig en stund, efter en hel veckas arbete. Återigen skuttade Ares upp och ville sova med mig. Massor med spinnande och kelande var det ändå dags att stiga upp igen för att inte sova bor hela fredagskvällen.

Döm om min förvåning när jag i natt känner hur en katt hoppar upp i sängen och lägger sig hos mig. Det brukar inte katterna göra på sommaren i normala fall. Mycket riktigt var det vår kattpojke som än en gång vill sova nära matte (och husse förvisso).


Hipps vipps så verkar vi ha en sängkatt igen. Men det är klart, Ares är nu lite över tre år och kastrerad. Det är nog på tiden att han börjar bli den keliga loja kastrerade sovkatten som han borde vara som vuxen. Sova är för övrigt något som Ares håller på att vara en mästare på.




Tjillivippen från Caramel som verkar få dela sängen med två killar numera ;)

2 kommentarer:

  1. Så go'a bilder Caramel! Alla andra har katter utom jag...:( !/Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Det är härligt när katterna kommer upp i sängen för att kela en stund. Vi har inga direkta knäkatter heller. I sängen brukar det vara Fred som är kelig. Han ska alltid ligga på min vänstra sida, det har han gjort sedan han var kattunge. Fast då skulle han ha sina tassar under min kind och trampa. Vilka rivmärken jag hade ibland. Men man står ut med det mesta när man har katt. Så vem bestämmer egentligen, det är nog katterna. Ha en bra dag och njut av dina keliga katter.

    SvaraRadera