onsdag 5 augusti 2009

Dessa tossiga kissar.....

Hej hej Bloggen hallå!
Idag läste jag något gulligt om ännu en lite udda katt på Aftonbladets hemsida. De berättar där om en katt som de senaste åren funnit ett sätt att fylla sina dagar med äventyr utan att egentligen anstränga sig nämnvärt. Katten åker nämligen buss! Varje dag hoppar den på bussen vid samma tidpunkt och åker med och så har han gjort i flera år.

Häftigt va? Inte nog med att katten har sina invanda rutiner, katten är också punktlig som aldrig missar bussen som går 10.55 från busshållsplatsen.

Tack och lov är inte våra kissar så kreativa och sociala att de har valt att åka buss, de ogillar skarpt att åka bil med oss, men de har också sina inrutade rutiner. I ur och skur så väntar Bettan på att vi efter middagen tar på oss passande klädsel och går på kvällspromenad med henne. Hon ligger på altanen och vaktar oss som en hök för att vi inte missa chansen att drilla sina människor i skogen.

I går tog vi med båda katterna ut på en längre promenad i skogen med plockning av kantareller och blåbär. Det är faktiskt väldigt mysigt att hela familjen går i samlad trupp, vare sig det handlar om att plocka svamp och bär eller hälsa på en granne.

Ja just det, den historien har jag inte delat med mig här ännu. Det var en afton älsklingen och jag skulle gå och hälsa på några grannar som tyckte att det hade varit trevligt om vi tittade in. Sagt och gjort så knallade älsklingen och jag upp till just nämnda grannar, med katterna i släptåg. Jaja, tänkte vi, de går nog hem när de ledsnar på att vi sitter hos grannarna, men tji fick vi!! Katterna snurrade runt i deras trädgård hela kvällen och inte förrän vi gick hem mitt i natten så besvärade katterna sig med att återvända till sin/vår tomt.

Tjillivippen från Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar