söndag 30 augusti 2009

Söndag med regnskurar

Hej hej Bloggen hallå!

I dag har älsklingen och jag varit ute i skog och mark för att plocka svamp och blåbär. Ovanligt va?

Vi fick nog i hop några liter av vardera. Nu börjar dessutom vår samling med gula kantareller att spädas ut lite:
Trattkantarellerna har börjat titta fram

Taggsvampen är fortfarande liten men naggande god

Denna vackra lilla svamp fick dock stå kvar i skogen


När jag ändå var framme med kameran så passade jag på att plåta lite på gården.

Ares övervakade min fotosession

Mina Gladiolusar blommar vackert även i år

En liten närbild

Solrosen är självsådd

Fjärilsbusken blommar för fullt

Den stora blomster-tobaken, skulle bli 80 cm hög enligt fröpåsen. Den är närmar 1,80 m hög i våra rabatter!!


Tjillivippen från söndags-Caramel

1 kommentar:

  1. Ser fint ut i rabatterna kära Caramel! Skogens skatter har även vi nu åtnjutit i två månader! Säsongen har verkligen varit lång.
    Ares ser så härlig ut! Ha det gott båda!/Kramar Anja

    SvaraRadera