söndag 23 augusti 2009

En konstig helg

Hej hej Bloggen hallå!

Helgen som varit blev en konstig men rätt så produktiv helg för mig studiemässigt.

I går så var älsklingen utkommenderad på helgarbete. Det skulle bli såååååå mycket att göra i bussgaraget och de behövde promt en reservdelsman på plats. Väl där i går morse visade det sig att verkstaden var ekande tom.

Själv så passade jag på att ge mig i kast med en av de rapporter (om någon är intresserad av den) jag har att läsa innan de två första dagarna på min kurs. Hann i alla fall läsa halva rapporten och skriva sammanfattning, och egna tankar kring den första delen.

Vi hade i och för sig fått inbjudan till öppet hus hos Djurens Samarittjänst där vår granne är föreståndare. Visst hade jag kunnat ta cykeln iväg dit, men det kändes lite tetigt att strosa omkring där utan en sekin på fickan, eller möjlighet att adoptera någon av deras katter, då syftet med hela dagen var att dra in lite pengar till verksamheten och kanske hitta nya hem till någon av deras söta kissar. Jag får nog fundera på att bli fadder till någon katt istället.

Jag övervägde också möjligheten att bege mig ut i blåbärsskogen. Med min älskade make på sin arbetsplats hade jag fritt fram att dröja mig vid blåbärssnåren hur länge som helst utan klagan, men jag valde att plugga. *nöjd över mig själv*

I dag lämnade älsklingen mig åter åt mitt öde, för idag skulle han och hans far fixa med båten, eftersom den ska in för att få motorn monterad på onsdag. Det innebar ännu mer pluggande för mig. Jag läste resten av rapporten sittandes i solen på altanen, fortsatte att skriva anteckningar och funderingar kring det jag läste.

När älsklingen kom hem så tog hela familjen C en lång promenad i skogen där vi letade efter svamp och blåbär. Det resulterade i ännu lite blåbär och sommarkantareller, och höstens först trattkantareller i frysen, gottigt värre.

På tal om gott så har jag hittat ett underbart recept på amerikanska blåbärspannkakor. Hur lyxigt som helst att starta dagen med.


Sen vill jag sluta avrapporteringen av denna helg med en underbar bild av vår kära Bettan, sött sussandes på stolen nästan hela helgen.
Tjillivippen från dagens Söndags-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar