måndag 3 augusti 2009

Ännu en helg...

Hej hej Bloggen hallå!

Ännu en helg har vi lagt bakom oss. Denna helgen har bestått i att fixa och dona med huset, vi har målat undertaket på altansidan och införskaffat panel som skall spikas upp på entré-sidan. Nu börjar det mesta på huset att vara gjort och det tycker älskligen är lite overkligt då han har kämpat på med den utvändiga renoveringen under ett gäng år.

I fredags var jag på stan en sväng. Herrejisses vad det var folk på stan. Vet inte om det var turister, för att U2 spelade eller om jag helt enkelt blivit avvand på att det är så mycket folk på stan när jag gått hemma i huset under vår semester. Kanske dags för lite social träning? *fniss*

I går efter att vi promenerat med kissarna så passade jag på att plocka vildhallon och blåbär att ha i min frukos- smootie. Jag gillar verkligen idén om att bara kunna gå ut och plocka det man behöver i skogen, gratis. Tänkte nog kolla om jag kan vara flexledig på torsdag för att plocka lite bär och sola, om vädret tillåter. För om sanningen skall fram så kan jag inte påstå att jag fått mycket färg på vår semester.


Tjillivippen från jobb-Caramel

2 kommentarer:

  1. Hejsan kära Caramel! Så synd att du inte ringde till mig - jag skulle gärna följt med till sta'n....;)! Fast du kanske ville vara för dig själv nu när du har haft säkert nog av sociala kontakter på jobbet!
    Yes! Sse till och va' ledig på torsdag för då kommer solen äntligen att skina!!/Kramar Anja

    SvaraRadera
  2. Det var i jobbet jag var på stan, skulle dels ordna med bibliotekskort på Kurs- och Tidningsbiblioteket inför höstens studier och dels skulle jag träffa en klient på en kvinnorjour. Jag ringer dig nästa gång jag ska på stan för att "nöjes-gå"

    Kram

    SvaraRadera