måndag 3 augusti 2009

Lyxigt

Hej hej Bloggen hallå!

Vilken fantastisk lyx det är att kunna gå ut en stund på aftonen, förvisso i regnkläder, för att plocka färska vildhallon och blåbär ute i det fria till morgondagens frukost.

Grunden till min frukost i morgon, det fattas bara lite sojamjölk, psylliumfrö och aningens sött. Mums!

Jag önskar att jag kunde frysa in dessa veckor när naturen bjuder på sina bästa frukter, så att man kunde ta fram lite av en vecka lite då och då för att gå ut och plocka.

Det är lite synd tycker jag, att skördetiden för alla gåvor om naturen har att ge, är så intensiv under sensommaren och hösten. Jag hoppas verkligen att jag kan ta en ledig dag redan i denna veckan så att jag kan plocka bär.

Önskar bara att jag haft en rabarbertuva (jag undrar just om man benämner de så) så att kunnat skörda rabarber, både för att göra saft men även frysa in och kanske baka en och annan paj!

Tjillivippen från natur-Caramel

1 kommentar:

  1. Allt kommer liksom på samma gång. Jag håller med dig om att det skulle vara bra att kunna frysa dessa veckor och kunna plocka fram dem när man vill ha lite god paj. Tyvärr har vi inte så mycket hallon här men blåbär finns i överflöd. Kanske vågar sig folk inte ut i skogen och plocka eftersom det finns vildsvin här.Fast dom brukar inte vara framme på dagen, det är mycket ovanligt. Även om min pappa fick se dom på eftermiddagen när han var ute med min lilla hund, som var kopplad som tur var. Vildsvin kan tyvärr döda hundar som är närgångna.
    Nu får vi hoppas på lite värme och sol så att det blir fler kantareller.
    Hoppas att du får ledigt en dag så du kan gå ut och njuta av allt vad naturen ger.
    Ha det bra!

    SvaraRadera