torsdag 13 augusti 2009

Fult, fult, fult

Hej hej Bloggen hallå!

I morse släppte älsklingen av mig på Centralstationen, för att jag skulle åka spårvagn till jobbet som jag gör sådär ibland.

Det byggs som aldrig tidigare vid Frölunda Torg, både köpcentrat och nya bostäder och det kan ju behövas i bostadsbristens Göteborg. Det byggs även ett parkeringsgarage, och det bygget stör mig varje gång jag åker förbi. Inte för att det ska bli plats för att parkera bilar, men utan för att de valt så hiskeligt fula färger till fasaden.


Varför väljer de att återuppliva sena 70-talets gräsliga färger?? Jag gillade dem inte då, när jag var liten och jag gillar dem inte nu heller.

Jag har ett vagt minne av en brun/grön/orange tröja min mor köpt till mig när jag var liten som jag avskydde. Jag var väl inte mer än kanske i fyra till sexårsåldern men jag avskydde verkligen färgerna och klippte helt sonika sönder den tröjan för att slippa ha den på mig. Jag minns hur otroligt dåligt samvete jag hade under lång tid efter det dådet, för mamma blev ju ledsen.


Kanske är det lite småbarnsångest som väcks hos mig när jag ser dessa gräsliga färger på parkeringshuset vid Frölunda Torg, men jag tycker ändå att färgerna är gräsligt fula.

Tjillivippen från gnäll-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar