fredag 14 augusti 2009

Finbesök

Hej hej Bloggen hallå!

I dag har jag varit hemma från jobbet eftersom jag fick gå hem tidigare igår på grund av förskräcklig spännings- huvudvärk/värk i axlar och nacke. Fick till och med lägga mig i vilorummet i går mitt på dagen ett tag, för att inte börja gråta av smärtan, som inga tillgängliga smärtlindrande tabletter bet på.

Älsklingen fick åka hem tidigare från jobbet för att frugan mådde så dåligt. När jag kom hem störtade jag i säng och föll i en flera timmar lång, djup mardrömsfylld sömn. Även i natt har drömmarna varit fulla av konstiga mardrömmar och jag funderar på varifrån allt i ens drömmar kommer ifrån.

Älsklingen fick kliva upp ur sängen ensam i morse. Själv så fortsatte jag med min nästan feberlika mardrömsfyllda oroliga sömn. Sov till och från nästan till mitt på dagen, då jag försökte släpa mig upp. Uj uj uj, det kändes som om jag var bakis från århundradets fyllefest och kroppen värkte.

Öppnade i alla fall dörren för att få in lite frisk luft och under eftermiddagen har jag inte fått mindre än tre besök av sländor som flugit in i huset (och Bettan har tagit in en näbbmus och en liten ödla, båda var levande, sprattlande och livrädda)

Den tredje besökaren lyckades jag fånga på bild

Jag läste någonstans att enligt gamla legender och myter är trollsländan en budbärare, speciellt kärlekens budbärare. Det är väl underbart att jag får flera bud om kärlek en dag som denna när jag är hemma och ömklig? Kanske är det kärlek som skall lösa min spänningsvärk? Vilket tur att älsklingen nu snart är på väg hem från sitt jobb och det är en hel helg tillsammans med honom som hägrar. Kanske är han boten på mitt onda? Får väl hoppas på det i alla fall!

Tjillivippen från ynkliga Caramel

2 kommentarer:

  1. hej caramel, fy rackans att ha så ont,vet själv har kronisk smärta i axlar,fantastisk make du har som lämnar jobbet för att ta hand om sin fru en eloge till han. krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, så jobbigt för dig! Det låter verkligen som en mardröm att ha så ont.
    Hoppas att det blir bättre under helgen!
    Många kramar till er båda/Anja

    SvaraRadera