onsdag 12 augusti 2009

Livet i skogen

Hej hej Bloggen hallå!

I afton när vi var ute med Bettan i skogen, som vanligt, och kollade lite efter svamp och bär så åkte en av jägarna förbi. Han berättade att han skulle skjuta lite. Han skulle nämligen skjuta in bössan som han sa och de har någon typ av "skjuttavla" uppe i skogen.

Fy vad otäckt att vara ute och plocka svamp och bär och höra hur han skjuter skarpt så nära inpå, bara på andra sidan kullen. Kan inte påstå att jag blev ledsen över att våran tur på den sidan vägen blev kort. Istället tog vi en annan sväng och både älsklingen och jag fick plocka det vi ville ha.

Glada i hågen traskade vi hem med någon liter kantareller och ungefär en halvliter jättestora söta blåbär, att frysa in och spara till mera vinterlika dagar.

Tjillivippen från en skotträdd Caramel

2 kommentarer:

  1. Jägare vet hur dom ska skjuta så det är ingen fara. Det bara låter mycket.
    Inget att vara rädd för. Jag är uppvuxen med jägare och jakt.
    Det finns fortfarande mycket blåbär kvar i skogen. Kanske tar en tur i morgon.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet inte om jag litar på jägarna här i vår närhet, en del av dem är väldigt mysko och verkar ha filmen Jägarna som sin "livsförebild". Kan inte direkt påstå att man får förtroende för dem när det ligger skelettdelar lite överallt i skogen.

    Nog vet jag att det finns bra jägare också, är ju uppvuxen med far och bror som jägare men de jagar inte här.

    SvaraRadera