torsdag 6 augusti 2009

Lurad

Hej hej Bloggen hallå!

Snacka om att man känner sig lurad efter dagens bärplock. Jag mailade dem i juli för att fråga om priser och jag fick då reda på att svarta vinbär skulle kosta 25 kr kilot och det är ju rätt ok pris.

När jag skulle betala idag så fick jag betala 30 kr kilot, vilket inte är särskilt mycket mer men ändå så tycker jag att uppgivet pris gäller. Kvinnan som tog betalt trodde verkligen inte på mig när jag sa att jag fått annan prisuppgift av hennes man (antar jag det är) som svarade på mitt mail. Det är nästan så att jag har lust att printa ut mailet och åka dit och trycka upp det under näsan på henne.

Men, men.. nu är vi några kilon svarta vinbär rikare och lite pengar fattigare. Bara solen kommer fram igen tror jag minsann det blir att lägga sig och lapa sol, om det inte blir för hett. Senare i afton blir det nog att safta på de bär jag har införskaffat idag. Önskar fortfarande att jag hade rabarber, för det är så himla gott med både bakverk med rabarber och dryck av dem. Kanske något att införskaffa till våren.

Oops, nu tittar solen fram igen....

Tjillivippen från soldyrkande Caramel

3 kommentarer:

  1. Hej
    Tråkigt att de inte håller vad de lovar.
    Låter som att man ska undvika dem i framtiden...
    Hoppas att Saften/Sylten blir bra.
    /?

    SvaraRadera
  2. Ja det var lite tråkigt. Saften blev kalasgod, kan rekommenderas att göra egen svartvinbärssaft!

    SvaraRadera
  3. Vad trist. Jag trodde att man höll vad man lovade. Har hört att dom ska vara bra men så var det inte. Jag behöver inte åka dit och plocka bär för mina föräldrar har egna bärbuskar. Fast jag brukar inte plocka så mycket.
    Det var tur att saften blev bra.
    Tyvärr gillar jag inte rabarber. Fick det nog lite för ofta när jag var liten.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera