tisdag 11 augusti 2009

Universitetets värld...

Hej hej Bloggen hallå!
Universitetet i Göteborg är en liten värld för sig själv. Jag har nämligen sökt till Mastersprogrammet i Socialt arbete och valt en kurs som handlar om mäns våld mot kvinnor.
För närmare en månad sedan fick jag besked via studera.nu att jag blivit antagen till Masterprogrammet! Yeii!! Såklart blev jag jätteglad!

Igår fick jag antagningsbesked från Institutionen för socialt arbete. Ett antagningsbesked som förbryllade mig. Jag var varken antagen eller reserv på kursen för mäns våld mot kvinnor utan bara reserv i en kurs kring kris och krisinteventioner. Mycket märkligt tyckte jag.

Jag tog med antagningsbeskedet till jobbet idag och ringde studieadministratören. Hon kunde inte förstå hurt detta kunnat ske, ej heller hitta mig och min ansökan bland sina handlingar. Tydligen är det inte helt enkelt att hitta inom den virituella världen på institutionen utan det var enklare att bara skriva in mig på den kurs jag ville gå, än att leta reda på vad som blivit fel.

Bra va? Nu är jag, tack vare ett telefonsamtal, inskriven och klar för studier i höst! Första kurstillfälle blir 8 september!


Tjillivippen från studie-Caramel

2 kommentarer:

  1. Jaha vad säger man om det?:) Lycka till! Hoppas att det blir som du tänkt.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Då väntar jag mig några bra "föreläsningar" av dig i höst! Så spännande kära Caramel!/Kram, Anja

    SvaraRadera