torsdag 6 augusti 2009

Kaffe

Hej hej Bloggen hallå!

Idag är jag flexledig från jobbet. Det känns lite lyxigt att redan ta ut ledighet, är ju bara inne på min andra vecka med arbete efter semestern, men det är egentligen inte direkt någon ledighet som hägrar idag utan fru C skall vara flitig som en myra eller kanske till och med två. Inte blir jag direkt ledsen över att vädret verkar bli strålande. Inte ett moln på himlen kan jag skåda.

Jag har nämligen planerat in att ta cykeln till Bergums Biologiska Bärodling och plocka hallon och svarta vinbär. Jag hade aldrig trott att jag skulle bli en samlare när jag "blev stor" men här är jag som stor och har fått dille på att plocka bär och sådana husliga ting.

Nåväl, det var inte direkt det jag hade tänkt skriva om så här på morgonen utan kaffe. Att dricka kaffe hör också till "att vara stor" och det är jag ju. Både kaffedrickare och "stor" eller ska man kalla det vuxen?


I väntan på att mitt kaffe skulle gå färdigt i bryggaren så googlade jag på ordet kaffe och hittade en intressant sida om just kaffe. Inte hade jag en aning om att bryggkaffe innehåller nästan lika mycket antioxidanter som apelsinjuice och grönt te. Kaffe kan alltså vara nyttigt för kroppen! *yeii*

Därför tänker jag fortsätta att med gott samvete dricka kaffe!! För i måttlig konsumtion är det inte skadligt vare sig för mina celler, mitt välbefinnande eller någon annan in min närhet. Frågan är väl bara vad som anses som måttligt? Det återstår att utforska, antar jag.

Hoppsan, det verkar minsann som det är dags för påtår i mitt stora kaffe-glas!!

Tjillivippen från ledighets-Caramel

2 kommentarer:

  1. Du får säkert en härlig dag bland alla bären. Visst förändras man med åren.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Självklart är kaffe nyttigt, ialla fall morgonkoppen. Vad skulle jag göra utan den.......
    Hoppas du hittar många bär

    SvaraRadera