onsdag 1 april 2009

Städtant

Hej hej Bloggen hallå!

Jag är inte bara moraltant och prussiluska, jag är numera också städtant.



I morse när jag kom till jobbet efter två dagars utbildning fick jag spunk. När jag klev ut i köket för dagens första kopp kaffe så fick jag en smärre chock. Det stod ett helt berg av disk på diskbänken, ingen hade behagat att stoppa in det i diskmaskinen. Det är ju så betungande del i ens fikarutin *ironiserar* (nej det är inte vår diskbänk på bilden)



Inte nog med det, skåpluckor och bänkar var så skräpiga och smutsliga att jag bara inte kunde låta bli. Så där stod jag, klockan 07 på morgonen och kokade i köket. In med disken i maskinen och sätta igång... ta fram trasan och rengöringsmedel och börja torka frenetiskt för att få bort all skit.

Jag kan ha lite förståelse för spill och smuts på skåpdörrarna på nedre delen av köken, under bänkarna.. men hur i h-e får man kaffe- och spillfläckar på de övre skåpdörrarna, de som är i ögonhöjd och högre?? Det går över mitt förstånd. Nåväl, en och en halv timma senare och två maskindiskar renare började köket att se någorlunda ut igen.


Kan inte direkt påstå att jag är på särskilt strålande humör efter starten på denna dagen!



Tjillivippen från Städtants-prussiluskan Caramel, mitt i vardagen

1 kommentar:

  1. Jag skulle få frispel, för det är väl ändock bara vuxna där eller?

    SvaraRadera