torsdag 9 april 2009

Hej hej Bloggen hallå!

Åhh, vilken ljuvlig dag idag! Det är verkligen en lyx att vakna av sig självt utan väckare, om än av våra kissar i stället. Det gjorde vi här hemma idag. En liten Ares pep som han brukar när han kom in i kattluckan i morse. Sen kom han skuttande upp i sängen för att kräva lite uppmärksamhet och kel. Hur i helsicke kan en katt ta upp nästan en hel dubbelsäng? Det är en gåta för mig.

I dag var jag till min rara frisörska. Hon gav mig lite bannor för att jag inte varit till henne sen innan julen. Håret var väl rätt slitet i topparna, men det fixade hon. Jag gillar verkligen att gå till min frisörska. Hon gör mig så fin, hon lockar alltid mitt hår efter att hon klippt mig och det ser så annorlunda ut än mitt annars så raka typiskt nordiska hår. Hur som helst, så lämnade jag min frisör ett antal kronor fattigare men två uppbokade tider rikare. Om ungefär en månad blir det slingor och färg och sen innan semestern klipp igen.

I dag var en lyckad dag på stan. Jag hittade mig en sommarjacka (som jag tog på mig direkt), en jättesöt blus och solglasögon till överkomligt pris, sen fick jag en härlig fika med min kära vän fru H och sonen W. Vi pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord. Tänk att det redan gått ett år, och W firar sin första födelsedag under påskhelgen.

När maken skulle möta upp mig på parkeringen på Centralen kände han inte igen mig!! Sin egen fru!! Tänk vad lite nya kläder och lockar i håret kan göra egentligen.

Tjillivippen från lockande nyklippt Caramel

ps. Att lägga till på önskelistan: -Locktång 19 mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar