tisdag 7 april 2009

Mångsysslare

Hej hej Bloggen hallå!

I morse på jobbet lagade jag vår diskmaskin som bara blinkat och pipit de senaste dagarna. Placerade strategiskt ut mina magiska fingrar och räknade...1...2...3.. ända till 10. Sen hokus pokus så funkade den eländiga maskinen igen till allas glädje *ler*

Den stackars diskmaskinen vågade inte annat efter mitt lilla frispel häromdagen för att jag fick tok-röja i köket när jag kom till jobbet i förra veckan.

Idag blev en lite underlig men rätt underhållande arbetsdag. Lekte lite detektiv, var en persons ängel och en annan persons hatobjekt, vara helt rätt och helt fel person för mitt jobb. Var också lite teknisk support till några arbetskamrater. Så... varför hamnade jag inte i gruppen för de som "gjort något extraoridnärt för verksamheten" när nya lönerna sattes? Tycker nog att jag gör det, även om det är i bakgrunden, för att få vardagen att flyta lite bättre för oss alla.

Nåväl, antar att man inte skall gnälla, för jag har ju ett jobb att gå till, nya utmaningar att ta mig an varje dag.

Måste erkänna att nedräkningen inför påskledigheten har börjat! Undertecknad är på strålande humör för det är bara en arbetsdag kvar innan det är fem dagars ledighet att njuta av.

Trodde inte heller att jag någonsin skulle längta efter att spendera timmar böjd över rabatterna för att rensa ogräs men det gör jag. Det kliar i fingrarna att börja göra vår i rabatterna.

Snart dags att hoppa in i duschen och sedan hämta in de små blomstren ur vårt lilla lilla växthus utan värmeelement i.


Tjillivippen från en påsk-glad magisk Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar