tisdag 21 april 2009

Att vara sin ålder

Hej hej Bloggen hallå!

I morse när jag stod på Drottningtorget för att vänta på spårvagnen till jobbet såg jag en man.

Förvisso ser jag många olika människor varje dag men denna människan som fick mig att tänka tanken "våga vara din ålder".

Varifrån kom den tanken? Det fick mig att tänka på vad det innebär för mig att "våga vara sin ålder"? Vågar jag "vara min ålder"?

Är det så att det är inte ok för en man som rimligtvis ser ut att vara över 40 med silverstänk i håret, att ha en frisyr som får en att tänka att den borde sitta på en tonåring? Jag träffar många personer med olika nivåer av mognad i mitt jobb och borde väl veta att mognad har ingen ålder, egentligen.

Jag kan inte direkt påstå att jag har svar på mina egna frågor, kan bara hoppas att jag är min ålder och klär mig på ett sådant sätt som passar min personlighet och även ålder. Men svaret finns nog bara att finna i betraktarens öga.

Tjillivippen från en konfunderad Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar