söndag 31 maj 2009

En härlig tur på Mjörn...not!

Hej hej Bloggen hallå!
Vilket väder det har varit i helgen!
I dag bestämde älsklingen och jag att ta oss en tur med båten på Mjörn efter att vi varit och veckohandla och lämnat en liten morsdagsblomma till svärmor.

Sagt och gjort så gjorde vi en liten blixtvisit hos svärmor och in med matvarorna i kyl och frys och sen iväg. Solen sken från en klarblå himmel och inte ens en uns till vind.

Kan inte hjälpa det, det är något speciellt med att vara ute med båten. Jag är ju uppvuxen "till havs". Farfar hade ju båtar hela min uppväxt och numera är det jag, pappa och min bror som äger en av båtarna. Han har lärt mig mycket den mannen. Fastän det är några dagar över 10 år sen han avled av en hjärtinfarkt i hemmet, så saknar jag honom oerhört. Det är hans vigselring vi gjorde om till min och pryder min vänstra hand.

Nåväl, åter till vår båttur. Vi hade väl kanske kört en kvart, 20 minuter när motorn bara lägger av, stendöd!! Så det var bara att kavla upp ärmarna (bildligt talat) och ta fram årorna och börja ro. Och som vi rodde och rodde och rodde innan vi var tillbaka i hamn. På mina händer finns det blåsor som skvallrar om att jag gjort något jag inte brukar... min lite onda axel värker. Det märkt tydligt på min hud att den exponerats för lite för mycket sol, men det var inte direkt planerat med så lång vistelse ute på Mjörn.

Gissa vem som kommer att somna som ett litet barn ikväll?

Tjillivippen från en skavd och övergrillad Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar