lördag 16 maj 2009

Lös och ledig lördag

Hej hej Bloggen hallå!

Vad härligt solen värmde här under morgonen och stora delar av eftermiddagen.

Älsklingen och jag passade på att premiär-sola lite på vår nya altan. Åhh vad solen värmde gott.... kanske lite för gott för min älskling som gick in efter en stund. Nog för att jag alltid smörjer in mig med solskydd, allra helst på våren och försommaren för att slippa massiva utbrott av solexem, men solen tog ganska bra ändå.

Kan inte påstå att det var någon fröjd att bege sig ut och kuta idag... varje steg kändes som en kamp, men jag tog mig till sjön, springande varvat med mycket mer gående än sist. Antar att jag har ätit lite för lite i dag för att ha den där orken som jag haft de andra dagarna. Men det blir lätt lite slarv med maten på helgen. Men nedräkningen pågår för fullt, bara 14 dagar innan kutandet är en ny vana för mig!

Nu i kväll ska vi äta ugnsgrillade kycklingklubbor med rosmarinkryddade klyftpotatis och tzatziki och sedan hejja på Marlena Ernman i Moskva. Såg förresten att hon kommer att uppträda i Göteborg i sommar. Den 24 juli gästar hon Trädgårdsföreningen. Det hade jag velat gå på.... Undra om man får med älsklingen?

Tjillivippen från en riktigt trötter Caramel

1 kommentar:

  1. Hejsan kära Caramel!
    Så skönt att höra att har haft det gott!
    Vad du kämpar på med ditt spring! Jag är stum av beundran./kram, Anja

    SvaraRadera