onsdag 6 maj 2009

Historien upprepar sig

Hej hej Bloggen hallå!

Vad trött jag blir på ett visst bilföretag i Sisjön, där vi för ett år sen köpte vår nya bil.
Jag har ärligt talat tappat räkningen på hur många gånger vi haft in den för åtgärd av diverse saker på bilen och igår var det dags igen. Det är lite oljud i bilen som de inte hittar/orkar bry sig om. Samma missljud jag tidigare bloggat om på spaces, plus lite till. Hur j**la svårt kan det vara att göra ett ordentligt jobb på en gång???

Åter igen hittar de inget fel och tycker att vi själva får stå för kostnaden för hyrbilen vi tvingats hyra, men idag var inte rätt dag att bråka med fru C. Efter en som inte direkt gått som jag velat på jobbet var jag gnällig och på uruselt humör.

För att göra en lång historia kort så blev hyrbilen gratis, men inte på bilfirmans kostnad, utan på biluthyrarens, som hyrt ut en bil som det var rökt i och ett baksäte med hundhår.

Tjillivippen från en sur och gnällig Caramel

2 kommentarer:

  1. Vad trist när man har köpt ny bil. Då förväntar man sig att den ska funka. Ja hur svårt kan det vara att rätta till ett fel. Man har betalat massor med pengar och förväntar sig att man ska bli trevlig bemött. Jag hoppas att dom den här gången fixar det.
    Tråkigt med hyrbilen, usch för rök i bilen.
    Kanske var det bra att du var på dåligt humör. Men jag hoppas att du är gladare nu. Kela lite med katterna så kommer det att kännas bättre.
    Det vekar som du hade en sån där Tykobrahedag.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Så trist för er Caramel! Hoppas att ordnar sig till det bästa denna gång!

    Hälsa käre Sonen! Kram, Anja

    SvaraRadera