fredag 22 maj 2009

Lite bilder från min dag på resande fot

Hej hej Bloggen hallå!

Jag har som sagt varit på tjänsteresa till Falköping idag. Det blev en liten nätt tripp på 25,5 mil och jag lät kameran följa med för jag hade hoppats på fint väder så jag kunnat plåta från Mössebergs Kurort som nästan är obeskrivligt vackert.


Visst har jag läst om de nya hastighetsbegränsningarna som införts på prov på vissa sträckor men idag var första gången jag såg dem.

Kan inte rå för det,men det kändes hur konstigt som helst att följa hastigheten på dessa skyltar.

Mitt ute i ingenstans fanns det ett gäng rödljus som tog hur lång tid på sig som helst innan de slog om. Tillräckligt länge för att få en att fundera på om man skulle strunta i dem.

På vägen hem susade jag förbi några tranor på en äng.

Det är så vackert med dessa gula rapsfält.

Tror också att jag hittade en vägbeskrivning för oss som i bland är lite väl uppe i varv och har svårt att slappna av *fniss*

Tjillivippen från en rese-Caramel

2 kommentarer:

  1. Ibland behöver man nog landa, :).
    Vädret var inte på din sidan idag.
    Hoppas att helgen blir bättre.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du undrade om Minus. Han är en grå kastrerad hankatt på sju år. Mamman heter Skrållan och bor hos mina föräldrar. Det var hennes första unge så hon tog inte hand om honom så väl utan det blev Minus mormor som gjorde det. Minus liknar en brittisk korthårskatt. Troligen kan han vara en korsning, Skrållan hittade nog en vacker kattpojke som var på friarstråt. Minus har också en halvbror här som heter Gandalf men borde nog ha hetat Djävulens busfrö. Bröderna har två systrar som bor i London. Även bondkatter kan flytta långt.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera