söndag 10 maj 2009

Hurtbulle istället för att dega i soffan

Hej hej Bloggen hallå!

Nu är det dags! Dags för fru Caramel att skriva ner sina tankar och mål med motionerade och träning. Jag har pratat om det men aldrig fått det på pränt!

Älsklingen och jag promenerar nästan varje dag med Bettan, men vi kan inte direkt påstå att det är någon ansträngande eller särskild lång promenad, inte för oss i alla fall. Det kan kanske vara 1 kilometer till hagen med fåren och tillbaka. Ja det är en jättebra promenad för lilla Bettan som behöver gå ner lite i vikt enligt veterinären. Men det är hon inte ensam om det.

Nog för att jag har gått ner mycket i vikt och kommit i betydligt bättre form än jag varit i på många många år, men jag har lite till kvar. Därför behöver jag börja pallra mig runt vår skogsrunda mer regelbundet. Redan i höstas började jag småjogga lite runt i skogen och det har jag tänkt att fortsätta med.

Mitt mål när det gäller motion och träning 2009 är att klara av att jogga hela varvet runt innan september månad är slut. Det kan vara kanske 2-2,5 km och inte helt omöjligt att klara av, bara mina knän tillåter detta.

I dag gjorde jag ett första försök till att varva den raska promenaden med att småspringa och jogga. Nu är det inte helt enkelt för mig att beräkna hur långt det blev att jag faktiskt sprang, men det är nog ändå närmare halva varvet tror jag. Visst är jag duktig?? Att jag sen vällde in genom ytterdörren som en klubbad säl och låg och flåsade på golvet en lång stund efteråt var väl kanske mindre smickrande.

Men såhär i efterhand, stretchad och nyduschad så känns det ganska bra att ha försökt att öka intensiteten i min träning.


Tjillivippen från en löpande Caramel

2 kommentarer:

  1. Visst var det duktigt gjort Caramel! Fantastiskt målmedveten du är kära svärdotter!
    Jag är helt övertygad om att du till september springer två varv;))!/Kram,Anja

    SvaraRadera