lördag 9 maj 2009

1-årig bröllopsdag

Hej hej Bloggen hallå!

Idag har det redan gått ett år sedan vi nervösa stod inför tingsfiskalen på rådhuset i Göteborg och tog varandra som äkta makar inför våra nära och kära.

Och precis som jag tidigare bloggat om på spaces så var ceremonin lite av löpande-band-känsla när flera par stod i kö utanför det rum som vigseln förrättades i.

På grund av vissa omständigheter som vi inte kunde rå på, så kan inte älsklingen och jag påstå att vi fick spendera bröllopsnatten som vi hade tänkt eller önskat. Så därför har vi istället försökt att få till något riktigt riktigt mysigt idag istället med smarrig mat och gott och lyxigt att dricka.

Ingefära- och koriandermarinerad lax på grillen

Mumsigt värre med grillad lax, taboulle, grillade grön sparris och en ljuvlig avokado- och romsås.

Medan vi förberedde grillandet passade kissarna på att njuta av glimtarna från solen på altanen.


Hela vår myskväll på altanen avslutades med underbart lyxigt Amaronevin tillsammans med en liten ostbricka när mörkret började falla på. Trots att det inte direkt varit några fantastiska temperaturer ute så gjorde vår nyligt införskaffade infravärme att vi inte frös.


Min kära mor var först med att uppmärksamma denna dag, hon ringde oss tidigt på förmiddagen. Det hade jag i och för sig också väntat mig, hon är grym på att komma i håg bemärkelsedagar.


Men älsklingens mor glömde oss inte heller. Hon kom förbi med en väldigt vacker växt till oss! Dessvärre uppsnappade inte älsklingen namnet på den växten, men jag har en känsla av att det får jag reda på ändå av svärmor.



Tjillivippen från en bröllops-Caramel

1 kommentar: