måndag 1 februari 2010

Lite otur i arbetet

Hej hej Bloggen hallå!

I dag när vi kom hem från jobbet tänkte jag vara lite duktig och skiva upp allt brödet jag bakade i går. Det skulle jag inte ha gjort för när jag skulle skära upp sista, ja SISTA skivan så slinter min vassa Globalkniv och skapar ett djupt sår i mitt pekfinger. Älsklingen fick ingen förstärkning i kvällens snöskottande i kväll.

Alla vi som skurit oss i fingrarna vet ju hur helsikes mycket det blöder av sådana sår. Första bunten kompresser i det provisoriska tryckförbandet blödde igenom ganska snabbt, men det var bara att byta bandage.

Jag klurar lite på om detta egentligen inte borde sys, eller åtminstone stripas för att läka snyggt, för jag tog i för kung och fosterland för att kunna skära igenom det rätt stadiga brödet och den rätt sega ytan... men man tager vad man haver och kommer bara att plåstras.


Tjillivippen från en något blödig Caramel

5 kommentarer:

  1. Aj då, det verkar mycket farligt att baka bröd.

    SvaraRadera
  2. Ja du Wenche, någon myntade uttrycket "Life is a risky bussines", så jag antar att jag är i full färd att leva med alla dess risker *ler*

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Attans! Hu, stackare.
    Ett gissel med fingrar och knivar.
    Hoppas fingret mår bättre snart.
    Väl mött till en bra dag ändå :-)
    Klappa katterna.
    /Anne

    SvaraRadera
  4. Det var som attan kära Caramel!
    Haa! Det har jag ALLTID (;))))!) sagt att Livet är ett riksprojekt! ;)))!
    Hur är det med den idag? Måste du iväg med den till tant doktor?/Kram, Anja

    SvaraRadera
  5. Ett något ovilligt finger, med sin ägare fick uppsöka herr Doktor idag då sköterskan inte ville bara ta emot och stripa såret. Doktorn ville egentligen sy, men jag bönade och bad att få slippa, och det fick jag på nåder.

    SvaraRadera