lördag 20 februari 2010

Tacksam....

Hej hej Bloggen hallå!

Snön har fallit sedan i går eftermiddag. Jag kan gissa att det har väl kommit åtminstone 30 cm. Har gjort försök till att skotta, men jisses vad tungt det är! Vi är officiellt insnöade!!

Massor med snö, ändå har vi skottat taket en gång redan


Snön når nästan hela vägen upp till altanen...


..som normalt sett är närmare 150 cm från marken

Visst är det typiskt, att i vinter av alla vintrar så strejkar snöslungan och vi är utelämnade åt vår egen handkraft. Jag är en inbiten norrländska som mer eller mindre tycker att lite snö och skottning, ja det får man väl tåla. Men till och med jag får erkänna att den snö som ligger på gården börjar vara mig (oss) övermäktig.

Vad att göra? Jo, jag ringer till bonden som plogar våra vägar med sin traktor och ber lite lagom kvinnligt ömkligt om hjälp med att skotta backen för att jag är för klen. "-Vi får väl se om det" svarar bonden men lite mindre än en timma efter mitt samtal så kommer de och plogar vägen och till vår stora glädje så småningom svänger ner på vår nedfart också.

Det var visst sonen som satt i traktorn men han gjorde ett hästjobb med våran backe, det tog honom närmare tio minuter innan han var nöjd med resultatet, men nu är vi inte insnöade längre.

Se vad fin nedfarten blev efter skottningen


Vilken hög det blev kvar på gården


Här ligger normalt sett vårt vattenfall

Tjillivippen från en väldigt tacksam Caramel

PS. jag vill ha en traktor när jag fyller år nästa gång *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar