torsdag 11 februari 2010

Dagen då hoppet kom på besök...

Hej hej Bloggen hallå!

Idag är det bitande kallt ute, men solen skiner från en klarblå himmel och gnistrar i snön. Visst har jag fortfarande ont, men en dag som denna ger hopp om bättre tider.

Kan inte direkt påstå att sista veckan har varit en alltför positiv, men idag ska det ändras på. Ja, jag tror på tankens kraft och nu är det dags att åtminstone mentalt ta mig ur den svacka jag varit i.

Trots att det ser ut som om all växtlighet fortfarande sussar tryggt i väntan på våren, så har en del av växterna redan tjuvstartat lite.

Första orkidén jag lyckats att få att blomma om

Gardenian med sin ljuvliga doft är åter full i knoppar

Brudorkidén som vi fick till jul blommar ännu

Kan man annat än känna en liten strimma av hopp när man ser att det blommar gror i ens fönster?

Tjillivippen från Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar