tisdag 9 februari 2010

Arga katter får Rivet skinn?

Hej hej Bloggen hallå!

Eftersom jag för närvarande är hemma med ont så tänkte jag försöka att sova ut ordentligt. Sömn är för mig ett mirakelmedel mot det mesta. Men tji fick jag! Vid sextiden nu på morgonen så väcker älsklingen mig med orden: "-Älsklingen, Ares har varit i slagsmål" och har en viss oro i rösten.

Mer än så behövs det såklart inte för att hönsmamman studsar upp ur sängen för att undsätta sin lilla (stooora) kissekatt. Hur bedrövlig såg inte vår stora svarta stolta kisse? Han har tussar av lös päls överallt och haltar rätt ordentligt på höger bakben, som också verkar blöda lite.

Vad har hänt våran misse? Det enda vi kan tänka oss är att den elaka grå katten har tittat förbi igen och han vill ju inget annat än att slippa slåss. Ares har inget att slåss för, annat än till försvar, eftersom han är kastrerad. Även om det är en liten tröst så är det ändå en tröst att Ares är stor och enormt stark så han kan försvara sig mot den där monsterkatten. Han har lyckats att ge den ganska bra "på moppo" förut.

Ares är inne hemma för observation under denna dagen, men frågan är var Bettan är... för den elaka grå kan lika gärna vänta in henne för att slåss, det har också hänt förut. Tyson springer mest runt här på gården, men Bettan har ett revir att upprätthålla och är då mer sårbar.

Antar att fortsättning följer....

Tjillivippen från hönsmamma-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar