måndag 8 februari 2010

Bloggtävlingar!

Hej hej Bloggen hallå!

Idag tänkte jag berätta lite om en ny liten fix idé jag fått.
Jag har nämligen upptäckt att många bloggskribenter lottar ut olika saker och det är ju jättekul och spännande delta i utlottningarna.

Så nu, en dag som denna när fru C är hemma och sjuk tar hon en lite tur här och en liten tur där på blogspot och där det finns utlottningar så anmäler hon sig... men det blir bara korta stunder vid datorn varje gång, för anledningen till att jag hemma är att jag har värk i nacke/axlar och främst höger arm och handled och fingrar.

Inte heller är det att rekommendera att handarbeta som är en annan av mina passioner, så det är att sova och titta på tv för att försöka få dagen att gå.

En av de bidragande orsakerna till att jag fått så ont tror jag är ökad belastning på jobbet, samt försämringar i det dataprogram vi jobbar i som innebär ett tjugotal klick i varje beräkning jag gör.

Usch, detta blev snarare ett gnäll-inlägg istället för att berätta om bloggtävlingarna som jag har börjat delta i och hoppas på att vinna i.



Tjillivippen från krämpe-Caramel med hopp om tur i utlottningarna

5 kommentarer:

  1. Oj, oj så synd det är om dig. Tänk så trôôôkigt det är att jag inte har bil. Annars skulle jag komma och tjôta bort en stund!
    Nu har både Maija och Wille lärt sig kattluckan och de får komma och gå som de vill under min vakna tid, men till natten låser vi!
    Visst är det roligt att delta i tävlingar på bloggen? Jag har precis vunnit en skylt!
    Krya på dig!Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Tjing, sjukling.. Krya på dig!
    Mys med tävlingar.
    Hör av dig via mail ang tävlingen.
    Inget pris men iaf en liten tröstgåva.
    /A

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Aj, låter inte kul!! Vet hur det är att ha värk =(( Hoppas att du snart blir bättre!!
    Va kul att du vill vara med i min lilla tävling =) Har nu antecknat 2 lotter på dig =))
    Lycka till & krya på dig =) Du är varmt välkommen in till mig när helst du har ork el vilja!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Vad roligt att du vill vara med i min tävling! Det visste jag iofs, men nu ska jag reservera två lotter till dig!!
    Tråkigt att du ska ha ont, speciellt när det är jobbet som bidragit till det. Hoppas att vila kan få dig återställd. Vet inte hur det ser ut hos dig, men det finns ingen möjlighet att få ett annat tangentbord/annan datautrustning som minskar belastningen?
    Stor tröstekram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Tjing till krassliga fru C!
    aha, då vet jag :)
    Inte tokigt alls, kollar in lilla mailen.
    Ha en bra kväll och drick varmt.
    Hörs snart/
    Anne

    SvaraRadera