fredag 17 juli 2009

Skördetider

Hej hej Bloggen hallå!
I går afton gick älsklingen och jag ut i skogen på jakt efter sommarkantareller och blåbär. Jag kan glatt berätta att vi fann både ock...

Årets första skörd av skogens gula rikedomar

Kissarna verkar ha på känn att detta blir en varm dag, redan tidigt på dagen låg de tämligen utslagna i morgonsolen på ängen ovanför vårt hus.

Efter närmare två dygns sovande inomhus efter vistelsen på kattpensionat...

...så verkade Ares tycka att det var dags att gå ut och sova vidare i solen.

Bettan i sin tur, verkar tycka att det var dags att sola magen

I dag blir det att bygga vidare på altanen, nu ska räcket upp. Vi får väl se hur länge vi klarar oss i värmen. Kanske blir det en liten fisketur på någon brygga vid Mjörn någonstans... den som lever får väl se.


Tjillivippen från semester-Caramel

2 kommentarer:

  1. Oj så go'a bilder på både katter och svamp.
    Vi har också plockat redan i ett par veckors tid kantareller och Anders ser till att vi får blåbär till frukost och hallon och smultron till efterrätt på kvällen. Tänk så underbara tider det är just nu - bara den där jäkla regnet skulle ge sig!/Kramar på Er Båda!Anja

    SvaraRadera
  2. Vad mycket kantareller ni har hittat. Sonen jag var ute i skogen igår men det blev inte så många kantareller, det blev däremot ca tre liter blåbär. I dag ska jag baka blåbärspaj.
    Krama missarna från mig. Trevlig helg!

    SvaraRadera