tisdag 14 juli 2009

9 juli, Hundliv hos P-O och Bibbi

Hej hej Bloggen hallå!
Ja jag vet att det inte den 9 juli idag, men sista dagarna uppe hos mina föräldrar blev väldigt intensiva och det blev liksom inte tid att sitta och blogga.

I torsdags bestämde vi oss att tillsammans med mina föräldrar att åka och hälsa på deras goda vänner P-O och Bibbi i deras ombyggda stuga i Storkågeträsk. Samma Storkågeträsk som vi firade midsommar vid förra gången vi var upp till Norrland.

Vilket hundliv det blev där uppe, inte nog med att vi hade med oss Moa och Aya, P-O och Bibbi har nämligen också två hundar, en drever som heter Tova och en minst sagt yster blandrashund som heter Kira.

Tova sitter på altanen och blickar ut över sina nejder

Kira i studsartagen, hoppar med lätthet över grinden, ivrigt påhejad av en liten Aya

Moa och Aya chillar lite på altanen efter allt bus

Summa summarum av dagen. Vilket yrväder Kira är med sina långa långa ben och överskottsenergi och Aya är ju inte sen att hänga på i buset. Ombyggnationen av stugan blev kalasfin, de bor numera permanent i den. Dumt nog kom jag mig inte för att fota lite i den.

Tjillivippen från en hundkär Caramel och älsklingen

2 kommentarer:

  1. Härlig semester. Tvyärr har jag inte ägnat så mycket tid åt datorn det sist veckorna så jag hade lite att läsa igen.
    Ser att ni har haft det trevligt. Det är skönt att slippa alla måsten.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ja du kära Caramel! Jag blir också kär i vartenda "byracka" som kommer i min väg att inte tala om alla världens katter!
    Det enda som hindrar mig just nu att skaffa husdjur efter Skruttan är att jag är så vansinnigt rädd att mista det!
    Och, man blir väldigt bunden. Vi har inte kunnat resa spontant någonstans på 20 år!
    Men, vi få'la se!
    Ni har haft det härligt i alla fall med hundar och släktingar och det är jätteroligt att höra!/Kram, Anja

    SvaraRadera