tisdag 21 juli 2009

Att träffa på rätt person....

Hej hej Bloggen hallå!

Säg den frid som får vara. Sedan i fredags har vi inte haft något bredband i hemmet. I går gjorde jag ett försök till felanmälan till Glocalnet. Inte nog med att det var sjukt långa kötider, de som jobbar på bredbandssidan hävdar att felet måste ligga på telefonisidan, då bredbandet går på telefonlinjen. Telefonisidan på Glocalnet hävdar att de inget kan göra då jag kan använda telefonen och ringa med. Snacka om moment 22.

Helt utan bredband har vi väl egentligen inte varit då vi har dagar kvar på vårt månadsabonnemang på det mobila bredbandet vi införskaffat inför semestertrippen.

Idag gjorde jag ett nytt försök till att ringa Glocalnet. Än en gång blir jag kopplad till de som har hand om telefonin, som såklart inte kan göra något då problemet ligger på bredbandssidan och såklart kunde han inte koppla över mig till någon som kunde hjälpa mig utan det var bara att ringa igen.

Sagt och gjort, och denna gången fick jag prata med en kille som verkligen visste vad han gjorde. Vi satt i telefon under närmare 40 minuter och knappade, omprogrammerade modemet och gud vet vad, men efter en omstart av datorn funkade äntligen bredbandet igen!! Hurra!!

Tänk så mycket enklare livet hade varit om jag/vi fått prata med denna person redan från början istället för att bli bollad mellan telefoni och bredband på Glocalnets kundtjänst.

Tjillivippen från dagens telefon-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar