söndag 26 juli 2009

De sista skälvande timmarna

Hej hej Bloggen hallå!

Nu är det söndag kväll, bara några timmar kvar av semestern.
Vi har haft en härlig semester även om jag hade önskat lite mera sol och värme, så man kunnat åka ut och bada någonstans.

Sedan vi kom hem från våran semesterresa har vi allt varit bra flitiga. Altanräcket är nu färdigt, vi har fixat lite småpill på fasaden och målat lite här och var. Om vädret tillåter kommer vi nog att måla under taket på altansidan nästa helg, eller kanske till och med bygga nya trappen.

Sista tiden har vi verkligen kunnat skörda av naturens gåvor i form av gula fina kantareller, blåbär och hallon. Jag har stått i hallonsnåret i några timmar och fått ihop drygt 2 liter röda fina mogna vildhallon som jag tänker försöka göra lite saft av. Ni ska inte tro att Bettan låtit mig härja i snåren på egen hand. Hon har minsann följt med mig och legat och vaktat eller något åt det hållet.

I morgon börjar vardagen igen. Det kommer att bli både skönt att komma tillbaka till de vanliga rutinerna, men ändå tråkigt att kanske behöva sitta inne hela dagarna om sol och värme kommer tillbaka. Men det är smällar man får ta. Nu kanske jag kommer att kunna springa regelbundet igen för det har det varit lite hipp som happ med.

Nu ska jag umgås med min kära make, någon timma innan det börjar bli dags att avrunda dagen.

Tjillivippen från Caramel

2 kommentarer:

  1. Kära Caramel!
    Hoppas att denna "gudsförgätna" dag har börjat bra för er båda! Kan tänka att det är inte semester man längtar efter just nu;)!/Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Vad som helst än att bli inslängd i arbetet i en sisådär 180 knyck måste vara bättre än att jobba, även regn och rusk en ledig dag, kära svärmor!

    Första dagen efter semestern kunde ha startat bättre! 14 ny klienter och ett kvinnofridsärende/hedersvålds-ärende på halsen var inte vad jag önskat mig.

    SvaraRadera