söndag 15 mars 2009

Vårkänslor

Hej hej bloggen hallå!

Den här tiden på året börjar det komma smygande. Samtidigt som jag inte riktigt vad det är som gör skillnaden egentligen så känns det i hela kroppen. Visst, det får sig lätt en törn när det vräker ner en massa snö som det gjorde i torsdags, men det är på gång. Det kan jag sätta mitt huvud på.

Vad är det det då som är på gång? VÅRKÄNSLORNA så klart. Det spritter i hela kroppen, så snart ett par solstrålar letar sig fram bland molnen och termometern visar på åtminstone ett handfull plusgrader!! Snön smälter på nolltid och fåglarna kvittrar!

Älsklingen och jag har också funnit att alla kajor som finns runt häromkring har börjat para ihop sig. Överallt kan man se dem sitta två och två, istället för tidigare då de satt bara i en klunga.

Vi har köpt frön får sommarens odlingar i rabatten, och de är förkultiverade och gror för fullt på vår fönsterbräda. Kunde inte heller låta bli att köpa hem en kruka med krokusar som blommar vårligt i vårt fönster som lite försmak på vad som kommer.

I dag tänker vi börja lite med vårbruket ute på gården, det är mängder av sly som behöver kapas och sen är det väl dags för första granskningen av vad som överlevt vintern i rabatterna eller inte.

Det märks verkligen på katterna, att det är vår på gång. Trots att de båda är kastrerade så är Bettan lynnig som tusan och väldigt väldigt äventyrlig. Katterna går omkring och är lite småirriterade på varandra.

Tjillivippen från en Vår-Caramel

1 kommentar:

  1. Så märkligt då, fru Caramel, att även jag råkar prata om våren ;)) idag trots isande vind! MEN, solen skiner och jag har också planterat lite blommande vårlökar som en tjuvstart på vårkänslorna!

    Vi syns! Kram, Anja

    SvaraRadera