torsdag 26 mars 2009

Caramel morrar och fräser

Hej hej Bloggen hallå!

Var i helvete får de tag på alla idioter till bussförare här i världen??
Jag kör ju bil från älsklingens jobb till mitt jobb på morgnarna. I morse när jag närmade mig Gnistängstunneln så var det ett långsamtgående fordon på vägen igen, den kör alltid genomtunneln just innan 07 på morgonen innan förbudet mot långsamtgående fordon i tunneln börjar. Efter det långsamgående fordonet körde en buss som inte var i trafik.

Jag och en hel mängd trafikanter var ju uppmärksamma på detta långsamgående fordon och lade oss i god tid i vänstra körfältet för att smidigt kunna köra förbi. Just innan bilen framför mig skulle passera bussen, så slänger sig bussen helt sonika över till vänstra körfältet utan att se sig för, eller ens blinka!!

Det innebär att bilen framför mig ställer sig på bromsen för att inte kollidera med bussen, vilket gör att jag får göra samma sak och hinner med nöd och näppe bromsa in. Sen ser jag i backspegeln att bilen bakom mig också får bromsa kraftigt och han kom nära, riktigt nära och det skrämde skiten ur mig. Det verkade inte som han skulle hinna stanna. Puh, vi klarade oss nog med centimetrar, vi bilar i vänstra körfältet, men det var inte långt borta att den bussen hade orsakat seriekrock.
Så nu sitter jag här på mitt kontor, fortfarande kokande av ilska och försöker samla mig inför dagens bravader!!


Tjillivippen från en nästan-krockad Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar