måndag 23 mars 2009

Katt av sin tid?

Hej hej Bloggen hallå!

I dag när vi kom hem från arbetet, satte sig älsklingen ner framför teven en stund i väntan på att jag skulle bli färdig med middagen. Det var något program om djuren som numera lever i de kontaminerade områdena kring Tjernobyl.

Vår kära kattpojke Ares kom in ungefär i samma veva och lade sig på sin favoritplats, ovanpå köpmansdisken, för att vila lite. Men tydligen var det lite för spännande för att Ares skulle kunna sova. Naturprogrammet fångade Ares intresse. Så där framför tvn hade jag mina två favoritkillar i hela vida världen, tillsammans, tittande på djuren från Tjernobyl. Då var jag bara tvungen att ta fram kameran för att föreviga tillfället.


Uhh, de där örnarna ser lite läbbiga ut, tycker Ares

Nämen så kan man inte göra med små söta kattungar?? *fräser*


Det är inte första gången Ares visat intresse för att titta på tv. När han var riktigt ung så lånade vi en DVD med fåglar på som var skapad för katter. Han var väldigt fascinerad över vad som visades på teven.




Tjillivippen från en lättroad Caramel med "teve-pojkar" framför teven.

1 kommentar:

  1. Vilket härligt inlägg Caramell!
    Visst är våra mjauande fyrbenta betydligt mer begåvade än deras allmänna ryckte. Skruttan gillar ju också naturprogram även om hon med ålderns rätt inte längre blir så upphetsad över orättvisor, utan tycker att det viktigaste just nu är att HON har det bra!
    Hälsa min favvoson;))! Kram, Anja

    SvaraRadera