onsdag 18 mars 2009

Morgonstund har guld i mun...

Hej hej bloggen hallå!
Sitter just nu på jobbet med dagens första kaffekopp. Kroppen känns som bly och jag är jättetrött!! Hjärnan har inte vaknat och än är jag inte kvalificerad för att utföra någon avancerad typ av socialt arbete och därför passar det väl utmärkt att dela med sig några rader.

Min arbetsplats, är ungefär som alla andra arbetsplatser med någon typ av organiserat kaos. *fniss*Jag och en kollega har blivit tillfrågade om vi vill ha Centrex telefon i mobilen. Det innebär kort och gott att man inte har någon fast telefon utan alla samtal går till mobilen, via vår telefonväxel. Eftersom jag är mycket ute på språng i mitt arbete så verkar det ju vara en bra idé, för mina klienter tycker att jag är svår att få tag på fast jag sitter snällt vid mitt skrivbord och väntar på samtal under telefontiden.

Nåväl, i måndags när vi kom till jobbet funkade inte våra vanliga telefoner, det fanns ingen signal. Efter lite luskande upptäcktes det att den nya Centrex telefon i mobilen var inkopplad (och således var de fasta telefonerna frånkopplade), men vi har inte fått några nya mobiler att svara i!! Det visade sig att vår chef hade missat den "lilla" detaljen att samtidigt som hon beställde Centrex också beställa mobiler till oss.

Så nu sitter jag här vid mitt skrivbord, svår att nå för omvärlden så vida man inte har e-post, och bara väntar på en telefon!! Häpp, häpp!!

Tjillivippen från en tämligen okontaktbar Caramel

ps. Hipp hipp hurra för Skellefteå AIK som tog sig vidare i slutspelet efter en rekordlång avgörande sjunde match!!

2 kommentarer:

  1. Hallå du okontaktbara Caramel! Det måste väl kännas som semester att slippa svara i telefon;))!
    Själv är jag så trött just nu att jag får kolla här under vad jag heter;))!

    kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Ja, kära svärmor, jag måste ovilligt erkänna att jag också är sjukligt trött för tillfället Undra om det är våren som spritter i kroppen.

    Önskar att man kunde gräva ner sig i en grop och sova i något vecka!

    SvaraRadera