lördag 21 mars 2009

Mera vårkänslor

Hej hej Bloggen hallå!

Idag är det än en dag med underbart vårväder. Redan tidigt på morgonen började plusgraderna på termometern att klättra uppåt. En prefekt dag för utomhusaktiviteter. Vi har påbörjat små-snickrandet som är kvar på fasaden till huset. Vilken evinnerlig tid det tar med sådant pill-jobb, men det måste bli gjort.

Älsklingen känner sig inte direkt jättekry idag, men den finska "sisun" har fått honom att kämpa på med snickeriet ändå. Vi tycker nog att vi gjort ett skapligt dagsverk utomhus idag.

Vi fick förresten våra nya telefoner på jobbet i onsdags. Wow vilken läcker mobiltelefon jag fick. Den är härligt turkosgrön SonyEricsson C702i med 3G. Visst är den läcker??
Eftersom jag själv inte har någon mottagning (eller åtminstone ytterst ytterst dålig mottagning) på min befintliga mobil vilket gör att jag endast kan skicka eller ta emot SMS, så tog jag hem min jobb-mobil för att testa den. Det visar sig att med 3G från Telia har jag täckning hemma och kan både ringa och bli uppringd på den.

Suget efter en ny mobil som faktiskt går att använda hemma blev lite för stort idag. Så efter dagens snickrande åkte älsklingen och jag in till Allum i Partille och unnade mig en ny fin Sony EricssonW595 som för stunden ligger på laddning! Om allt går som det är tänkt så kan jag använda min nya fina mobil här hemma från och med 30mars! Visst är den lite fräck i alla fall?

Hejsan hoppsan, dagens inlägg ser visst ut som ett reklaminslag för SonyErisson, men fru Caramel är smått stolt över sina nyförvärv!


Tjillivippen från en pryl-bögig Caramel i vårsolen

1 kommentar:

  1. Säger ba': Wow!Det är klart att du behöver en telefon som funkar!

    Kram, Anja

    SvaraRadera