måndag 16 mars 2009

Synden straffar sig själv!

Hej hej bloggen hallå!

Tänk, idag har jag blivit varse kroppsdelar, eller kanske rättare sagt muskler, jag inte visste jag hade. Gårdagens fejande på tomten och stenbärande i vattenfallet har inte helt oväntat utvecklats till träningsvärk i hela kroppen.

Har bland annat upptäckt att jag har en liten, liten muskel i högra handens tumme som aldrig gjort sig påmind tidigare, men idag värker som om jag stuckit kniven i den.

På jobbet idag stod jag upp hela dagen vid mitt skrivbord (ja jag hör till de som har en ergonomiskt anpassad arbetsplats) hela dagen, bara för att det ömmade för mycket i muskler bak i låren, rumpa och rygg. Om jag har tur så masserar älsklingen lite på mina ömma muskler i afton.

Jadå, jag är fullt medveten om att jag har själv orsakat mig själv denna smärta, men det känns faktiskt lite bättre att få gnälla av sig lite. *fniss*

Tjillivippen från en ömmande Caramel

2 kommentarer:

  1. En konkret lektion i anatomi ;)!
    Enda trösten är att det går över - vilken vecka som helst;)!
    Kära Caramel - har du hört talas om Panodil el.dyl.?
    Det är otroligt att vi som håller på med vårröjet gör om den här tabben varje vår!
    Själv tänker jag att så länge jag kan jobba på så att det resulterar till träningsvärk är jag fortfarande på den rätta sidan av Livet;))!

    kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Kära Anja, panodil gör inte så mycket för mig när det ömmar så här.. behövs allt lite till.

    Ja det är otroligt att vi gör samma tabbe varje vår. Vår-ivern tar över bättre vetande!

    SvaraRadera