söndag 2 januari 2011

Vecka 20 pågår

I dag tänkte jag äntligen bjuda på första magbilden, mamma.

2011-01-02 vecka 19+2.
Jag har kollat runt lite på olika vänta-baby-siter på nätet och kan lugnt konstatera att min mage är ganska liten i jämförelse med många andras men den har nu börjat att synas. Viktförändringen är fortfarande marginell och pendlar lite upp och ner beroende på magens dagsform, för den har ju en tendens att bli lite trög under graviditeten.

Hittade i dag en site där man kunde se animerade kortfilmer om hur graviditeten är inifrån magen. Efter att ha sett utvecklingen inifrån så är jag så rörd över vad det är för mirakel som sker i min kropp just nu. Dessvärre gick inte filmen ladda upp här på bloggen men klicka på länken ovan så kommer ni dit, om ni vill titta.


Vi mår fortfarande rätt så bra, har börjat känna av höfterna lite och fjäderlätta små fladdringar som mest bara kittlas som tusan i magen och en hunger som inte liknar något annat jag varit med om tidigare. Det känns nästan som om jag hinner knappt äta färdigt innan det är dags att börja fixa med nästa måltid.

På fredag är det dags för första rutinultraljudet och vi längtar efter att få se lilla pyret igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar