onsdag 12 januari 2011

I dag har jag mailat till Reinfelt!

Hej hej Bloggen hallå!

I dag har jag skrivit ett mail till självaste stadsministern! 

(bilden är lånad från http://www.moderat.se)

Hoppas jag på ett personligt svar från självaste herr Fredrik eller att han personligen läser det mail jag skickat? Nja, så optimistisk är jag kanske inte, men någon på hans stab måste göra sig besväret att läsa och kanske knåpa i hop ett svar.

Nu kanske ni undrar vad det är som föranleder att jag för mig att maila stadsministern? 

I november och december var jag sjukskriven, och idag har jag fått ett brev från Försäkringskassan...


...där de anser att jag inte var tillräckligt sjuk för att det skulle inkräkta på min arbetsförmåga, trots att de inte träffat mig eller ens varit i personlig kontakt med sjukskrivande läkare för kompletterande uppgifter. Självklart tände denna hormonstinna donna på alla cylindrar! 

(Bilden är lånad frånhttp://saramodigh.blogg.se)

Så idag har jag skällt ut två handläggare på försäkringskassan efter noter. Men handläggare på Försäkringskassan är ju inte de som ställt till det för sjuka människor utan det är ju den borgerliga regeringen som har gått fram och härjat i sjukförsäkringen. Därför tyckte jag inte att det var mer än rätt att chefen för den borgerliga regeringen också får läsa vad de ställt till med. Så jag lättade mitt hjärta lite och delgav honom mina åsikter och tankar!

Tjillivippen från en liten rättshaverist Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar