fredag 28 januari 2011

Orolig vecka

Veckan som gått har varit en orolig vecka i flera bemärkelser.

För det första så träffade jag en doktor i måndags som förhoppningsvis kan skriva ett bättre medicinskt underlag för sjukskrivningen i november och december som Försäkringskassan bråkar om. Hon ansåg å det bestämdaste att jag absolut inte borde jobba nu heller utan ville sjukskriva mig för att jag är fortfarande för stressad. Som om man vågar stanna hemma igen och sen inte få pengar från Försäkringskassan igen.

Som ett brev på posten så kom tisdagen med en heldag med sammandragningar. Förut har jag väl haft 1-2 per dygn men nu var det flera i timmen. Tack och lov var de inte smärtsamma men det är ändå lite obehagligt när det är något nytt som händer i magen.

Onsdag och torsdag, försök att nå barnmorskan för konsultation på hennes för mig opassande telefontider. Ingen framgång på den fronten. Tack och lov var det var det någorlunda lugnt i magen på onsdagen och torsdagen på dagen, men i går när jag kom hem så drog sammandragningarna igång igen.

Idag har sammandragningarn väl kommit och gått lite fram och tillbaka, men äntligen fick jag kontakt med barnmorskan och fick en tid för en liten extra koll av magen redan nu på måndag. Hon gav mig i alla fall några andra perspektiv till mina tankar och det känns skönt att vi ska kolla upp hur babyn mår redan efter helgen.

Så nu är det bara att ta det lugnt i helgen!

1 kommentar:

  1. Vila, vila, vila! Och låt maken passa upp på dig ;o)

    Kramar från Norge

    SvaraRadera