måndag 8 november 2010

Vill ha! :)

Hej hej Bloggen hallå!

Har just funnit vad som står överst på min önskelista bland saker som man kanske borde klara sig utan men vill ha ändå:

(bilden är lånad från http://www.coolstuff.se/Slippies)

Ulliga tofflor i fleece som man värmer i micron och sedan håller de värmen i ungefär två timmar! Låter som en gudagåva till mina kalla fossingar. Men jag har också sett en annan variant där tofflorna går lite längre upp på benen som också ser helt ljuvliga ut:


(bilden är lånad från Alexandra som har bloggen Lysande ögonblick)

Jag kan inte rå för det. Har på sista månaderna blivit något så oerhört frusen av mig och har aldrig varit med om liknande tidigare. Älsklingen har ordnat så att jag har ett extra element på mitt kontor som värmer mig gott om dagarna och de flesta kvällarna har jag en liten varm kattkropp som funnit sig till rätta att sova tätt tätt inpå.

I vissa lägen kan man verkligen fundera på hur jag klarade av livet i norr. Kanske kan jag skylla på att jag hade mera vaddering på kroppen då, eller att det är lättare att klä ut kylan där uppe.

Tjillivippen från en höstfrusen Caramel

1 kommentar: