lördag 6 november 2010

Vaccination

I torsdag var jag en duktig flicka och klev in på vårdcentralen i Olskroken för att vaccinera mig mot säsongsinfluensan.

Av princip är jag emot att vaccinera mig mot säsongsåkommor, dels för att jag fortfarande är väldigt spruträdd, dels för att jag aldrig drabbats av säsongsinfluensa och dels för att jag är av den åsikten att det kan knappast vara bra att injicera smittoämnen i kroppen.

Men på inrådan av barnmorskan så lät jag mig vaccineras, då det i år inte bara handlar om mig och mitt väl och ve. Sköterskan som vaccinerade mig var en väldigt rar kvinna, hon gjorde det snabbt och skapligt smärtfritt. Nu tre dagar senare så har jag en liten svullnad på armen, det går inte att ligga på den men annars så har jag klarat mig bra från biverkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar