onsdag 24 november 2010

Älsklingen fick se på andra bullar!

Hej hej Bloggen hallå!

Efter min och missarnas mysiga morgon i mörkret så bestämde jag mig för att baka lite bullar. Glad i hågen så rörde jag ihop ingredienserna till degen i min lilla matberedare.

När jag blir stor vill jag ha en limegrön Kitchen Aid.

 Bilden är lånad från Majas Mat


Älsklingen har många saker han är bra på, att baka fantastiskt goda bullar med apelsinfyllning är en av dem. Han gillar dock att göra bullarna i klassen XXL.

I dag vågade jag mig på att inkräkta på hans territorium och försökte göra både vaniljbullar som är mina favoriter och hans apelsinbullar. Så nu har vi en hel drös nybakade bullar här hemma att mumsa på.

Jag undrade för mig själv när jag bakade, vad älsklingen skulle säga om de små varianterna av hans goda bullar. Med facit i handen så tycker han att de smakar helt ok, men är för små.

Tjillivippen från bull-Caramel

p.s Jag drattade dit på julmusiken i eftermiddag, så nu är det jul i högtalarna i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar