tisdag 23 november 2010

Lite funderingar

Tänk vilka olika bud det finns i all information man kan hitta på nätet, både när det gäller fostrets storlek och vikt till hur mycket man kan förväntas gå upp i vikt.

Jag är i vecka 13. Pyret är beräknad att titta ut den 26 maj nästa år. Det enda barnmorskan sa vid inskrivningen är att vid vecka 20 så kan jag nog ha gått upp 5 kg eller så. Det är ju bara 7 veckor kvar till v. 20 så snart borde väl vågen visa lite uppgång. Men icke då... jag står så stilla i vikt så. Vi brukar skoja om det här hemma att pyret lever på LCHF-diet, eftersom den uppenbarligen livnär sig på mina (fett-)depåer.

Däremot har jag har märkt att kroppen har börjat att förändras. Mina byxor som annars varit lite stora i  midjan stramar lite och här hemmavid så myser jag helst runt i mina väääldigt elastiska träningsbyxor. Kan nog vara dags att hitta lite andra byxor. Har kollat runt på nätet efter mammabyxor men är inte direkt jätteimponerad av utbudet. Hoppas det är bättre i de butiker jag kan besöka personligen.

Är glad att värsta tröttheten som jag tidigare känt av är borta, den trötthet jag upplever nu kopplar jag snarare till det jag är sjukskriven för, d.v.s stress. Energinivån varierar från dag till dag och idag, dagen efter spänningarna med ultraljudet är jag betydligt tröttare än jag varit de sista dagarna.

1 kommentar:

  1. Mitt favoritmärke inom mammakläderna är absolut "Mamalicious" - bekvämt, snyggt och bra pris... Håll utkik efter dem! Finns bland annat i barnbutikskedjan "Name It". Lycka till ;o)

    SvaraRadera