onsdag 4 november 2009

Tyson vs. Bettan

Hej hej Bloggen hallå!

Natten till i går vaknade älsklingen och jag av att Tyson och Bettan kommit till att göra upp, i sängen, på mina ben.... Med hjärtat i halsgropen vaknade vi av pådraget som drog vidare in i köket där både vattenskålar och matskålar rök.

En liten skraj Tyson satt just innanför kattluckan och visste inte riktigt om han skulle våga stanna kvar inne och en lite grömse Bettan satt och fnyste mitt på köksgolvet.

Efter lite nattlig städning av köket så upptäcker vi att både jag och älsklingen blöder. Jag blev ganska rejält riven på ena låret och älsklingen på ena foten. Vassa kattklor är inte att leka med.

Jag tog med Tyson till sängen igen och där låg han och tryckte på min axel hela natten, precis som han gjorde första nätterna hos oss.

Det verkar som om den lite dramatiska nattliga uppgörelsen har på något sätt lugnat ner hela situationen med Bettan och Tyson. Han är inte lika på henne längre och hon har börjat visa nyfikenhet. I morse hade jag tre hungriga katter på rad i köket, utan morrande, fräsande eller frustande/fnysande i väntan på sin frukost och efter deras frukost så lägger sig Bettan bara på golvet och spanar in lilleman utan det där griniga ansiktsuttrycket av avsmak, utan snarare nyfiket.

Vi håller tummarna på en lika lugn fortsättning!


Tjillivippen från en riven Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar