söndag 1 november 2009

Frölunda vs. Skellefteå AIK

Hej hej Bloggen hallå!

I går var det äntligen dags för älsklingen och jag att gå på hockey. Vi har bara pratat om det i tre år. Visst kan jag tycka att det är tråkigt att AIK förlorade men de var sannerligen inte i toppform och det hade varit ett under om de vunnit. Men jag förstår mig inte på AIK:s tillresta supporterskara, som jag antar de borde kallas då de följer med AIK på deras bortamatcher.

Men det är något allvarligt fel på dem. Ända sen jag var tonåring och hängde i Isladan i Skellefteå har det varit samma stuk. De hejjar och stöttar bara i medgång och likadant i går. Förvisso spelade AIK tämligen uselt större delen av matchen, men det är väl då om någon gång man behöver känna stödet från sina fans?? Men de satt tysta och gjorde inte mycket ljud av sig. Sådant gör mig heligt förbannad.

Hur i helsike kan man ha mage att kalla sig supporter om man inte står vid sitt lag i både med- och motgång?

På tal om förbannad, jag är också heligt irriterad på Glocalnet just nu. Vi har inte haft något bredband sedan i måndags och telefonen funkar hjälpligt men det är nästintill omöjligt att höra vad den på andra sidan linjen säger. I tisdags försökte älsklingen att ringa och felanmäla med mobilen men det är ju hopplöst, eller ialla fall ruinerande att ringa och komma fram till kundsupport på kvällstid. Tack och lov har vi en liten backup i och med att vi har mobilt bredband från 3 som vi har laddat för en dag så att i dag kan vi i alla fall känna oss lite i kontakt med omvärlden.

Tjillivippen från Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar