fredag 6 november 2009

När svordommar inte räcker till

Hej hej Bloggen hallå!

Som jag tidigare klagat om så har vi väldiga problem med vår telefoni- och internetleverantör sedan den 26 oktober. Problemet är att det inte funkar, helt enkelt.

I går fick jag ett SMS på eftermiddagen att problemet skulle vara avhjälpt och allt skulle vara frid och fröjd. Pyttsan!! Efter omstart av modemet så kunde telefonen fungera hjälpligt under kortare perioder, trots allt sprak och knaster på linjen. Självklart så reklamerade fru C "hjälpen" och fick då löfte om att någon tekniker skulle höra av sig inom 24 timmar.

Gjorde någon det? Nope!! Funkade telefon och bredband när vi kom hem? Nope igen, så fru C tar på sig sin kappa, knallar ut i regnet och uppför backen där det finns någorluda hjälplig täckning på mobilen och ringer än en gång till vår operatör. Samtalet gick ungefär så här:

"-Hej, vår telefon och bredband funkar fortfarande inte. Vi reklamerade detta igår och någon skulle höra av sig till oss inom 24 timmar.
-Nämen oj, det är ju tråkigt.
-Ja, vad händer?
-Jag kan se att en tekniker gjorde någonting 13,51.
-Jaha, vad gjorde han?
-Det vet jag inte.
-Men vi är fortfarande isolerade i vårt hem.
-Det låter ju tråkigt, men de har nog gått hem för dagen. Teknikerna jobbar inte på helgerna så de fortsätter nog på måndag och kontaktar er.
-Hur då?
-De brukar ringa, för det låter som om de skulle behöva gå in i ert hem.
-Hur tänker de nå oss? Vi har inte fungerande hemtelefon, bredband och ytterst lite mottagning på mobilerna?
- Nä det vet jag inte....[...] Ha en trevlig helg...."

Vad ska man säga?? Thanks heaven for 3 mobilt bredband med dygnskostnad på 29 kr dygnet, som vår operatör INTE ersätter.

Jag har slut på svordomar nu, älsklingen har fått höra dem komma ur min mun, sedan jag klev in i huset, halvdränkt av regnet och hungrig.

Tjillivippen från Caramel som blir uppringd på måndag av en tekniker som inte jobbar under helger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar