tisdag 23 juni 2009

Tack för den, Telia....

Hej hej Bloggen hallå!

Snacka om att Telia kan förstöra överraskningar.
Det är nämligen så att jag har köpt ett kontantkort till min mor. Hon skulle få en av mina gamla avlagda mobiler med ett kontantkort av mig i morsdagspresent, för ett lite försenat överräckande av presenten när vi kommer upp till dem om en vecka ungefär.

Jag sa till kvinnan i affären i Nordstan att det var en present och överraskning och att det inte skulle överräckas förrän ungefär två veckor senare. "Inga problem" sa hon och glad i hågen tågade jag iväg, nöjd med min klämkäcka idé till morsdagsgåva.

Jag har länge tyckt att det är hög tid för min älskade mor att kliva in i 2000-talet. Förvissto använder hon dator och chattar på MSN, men så vitt jag vet sköter hon nog sina bankaffärer med gammeldags giro som man postar. Hon är mäkta irriterad över min lika älskade far, som visserligen har en mobiltelefon, men oftast har den avslagen och hemma i ett skåp. Om han nu skulle ha med telefonen så slår han bara på den när/om han behöver ringa och sen slår av den så han ändå är okontaktbar för omvärden. Nu har mamma chans att visa att hon är bättre mobiltelefonanvändare än sin make.

Men så i dag på jobbet märkte jag att jag hade ett missat telefonsamtal från min bror på mobilen. Jag ringde upp honom och han berättade då att mamma fått ett bekräftelse från Telia på tecknande av kontantkort på mobiltelefon och att han som var hos mina föräldrar när hon öppnade brevet fick motvilligt bekänna färg för min räkning.

Tack som bara den, j***a Telia för att förstöra min påhittiga sena morsdagspresent!

Tjillivippen från en mäkta butter Caramel

2 kommentarer:

  1. Nä men skickar telia ut bekräftelser på kontantkort? Trist blev det. När man har en så bra överraskning.
    Min pappa använder sin mobil mycket. Det är bra att han har en för han är 87 år och sitter inte still. Min mamma har däremot svårt att använda mobil för hon hör dåligt, tänkte att hon kunde skicka sms men där blev det stopp.
    Då får se till så din pappa har mobilen på när han är ute, det kan hända saker som gör att man måste ha tag på dom.
    Hoppas att ilskan har gått över. Jag blev nog lika arg som du igår när jag hörde att vildsvinsjägaren här hade blivit störd av några nyfikna sent på kvällen när han satt på pass. Men jag har också förstått att det finns dom som är avundsjuka på att det har skjutits ett vildsvin här och sprider ut lögner om det.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag heter Susanne Boström och arbetar på Telia. Det var tråkigt att din överraskning till din mamma blev förstörd, för det är tyvärr så att det automatiskt skickas ut en bekräftelse när man skapar ett nytt refillkort. Detta borde du ha fått information om i butiken, och jag ber om ursäkt för att du inte fått det.

    Om du kontaktar mig via den här mailadressen: sociala-medier@teliasonera.com, så kan jag lägga in en samtalscheck på din mammas refillkort som plåster på såren.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    SvaraRadera