onsdag 24 juni 2009

Det kom ett brev med posten idag.....

Hej hej Bloggen hallå!

Som dagens rubrik redan har skvallrat om så fick jag ett brev idag. I det brevet stod följande:

"Om du adderar de två första siffrorna i din ålder, multiplicerar med den andra och dividerar med den första.....förändrar det faktiskt inte ett skit, du är ändå ett år äldre!!! Grattis på födelsedagen från mamma och pappa"


Jupps, idag är fru C ett år äldre än i går! För två år sedan förlovade älsklingen och jag oss,j ust på denna dagen, hemma hos mina föräldrar i norr.

Jag minns när man var liten, då pirrade det i hela kroppen av förväntan inför ens födelsedag. Det är ett tag sedan jag kände det pirret. Hur kommer det sig att det försvinner med åren? När försvann egentligen magin med ens födelsedag? I samband med att ännu ett år äldre inte längre var ett år närmare något eller?

I dag har känts som vilken annan dag som helst, jag klev upp 05.20 som vanligt, åkte till jobbet som vanligt, jobbade som vanligt och ska sedan i kväll äta fiskgratäng till middag, som vilken middag som helst! Och framförallt, fortsätta att återerövra trädgården som vilken annan dag som helst.

Något som är lite annorlunda idag är att nu har äntligen mina borstnejlikor som jag fick från min kära svärmor förra året, börjat blomma. Ska se om jag inte kan fånga dem på bild och lägga ut lite senare idag.

Tjillivippen från Caramel, förvisso ett år äldre men annars som vilken annan dag som helst

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen.
    Magin med födelsedag är liksom bara borta. Någonstans tar verkligheten över, tråkigt lite magi hade inte skadat. Hoppas det har varit lite magi på din dag.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera