onsdag 17 juni 2009

Lite blomsterfägring

Hej hej Bloggen hallå!

Idag tänkte jag bjuda lite på allt det fagra som finns på vår tomt. Eftersom jag fortfarande är hemma och sjuk så finns det inte ork att skapa något avancerat i dag.

Vår stora rhododendron blommar enormt mycket i år

Blommorna är små underverk, trots att de är rosa *fniss*

Även i vår stora rabatt blommar det för fullt

Trots att det märks att vissa av vårens sådder inte riktigt tagit sig sedan utplantering i rabatten, så håller ändå rabatten på att fyllas på i jämförelse till hur det såg ut innan jag började bråka med växtligheten på tomten.

Tack vare min kära svärmor har rabatten utökats med nya fina växter, såsom dessa borstnejlikor (tror jag att de heter)

Murgrönan är övervintrad sedan tiden i lägenheten och trivs som bara den ute i rabatten

Mina aklejor blommar helt fantastiskt mycket

Jag önskar att jag kunde förmedla hur underbart denna rosbuske doftar

Vackra är dess blommor också

Slutligen tänkte jag bara visa den söta Kryssantemum i kruka som jag fick av av min praktikan Mikaela när hennes praktiktid var genomförd.

I går var det förresten årsmöte för vår vägsamfällighet och fru Caramel blev invald i styrelsen som kassör!! Hepp, hepp, undra just om det var att jag var sjuk och dumdristig eller sjukligt dumdristig som fick mig att tacka ja till sådant uppdrag... återstår att se!


Tjillivippen från en fortfarande krasslig Caramel

1 kommentar:

  1. Det var inte roligt på midsommarlunchen, stackare. Hoppas att midsommarhelgen hemma har fått dig på bättre humör. Vackra blommor har du i din trädgård. Dom kan säkert göra dig på bättre humör.
    Så krya på dig nu. Tänk på att semestern börjar snart.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera